دیابت کودکان Can Be Fun For Anyone

Wiki Article

اگر عدد نتیجه آزمایش بزرگ‌تر مساوی ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد یعنی سطح قند خون فرد بالا است.

رتینوپاتی دیابتی به رگهای خونی کوچک در شبکیه چشم آسیب می رساند که به دلیل افزایش سطح قند خون در طول زمان است. این می تواند باعث از بین رفتن تدریجی و دائمی بینایی شود.

سیستم ایمنی ضعیف: علائم سیستم ایمنی بدن ضعیف و بیماری های محتمل

مشاوره و نکات حمایتی

اگر شما دیابتی هستید و باردار شوید، می توانید یک بارداری طبیعی و سالم داشته باشید ، اما برای جلوگیری از اضافه وزن و قند خون بالا باید اقدامات اضافی را انجام دهید. عادت های زندگی (خوردن در درجه اول سبزیجات و پروتئین بدون چربی و ورزش روزانه) از بروز مشکلات در دوران بارداری جلوگیری می کند.

آنها همچنین باید داروهای خوراکی خود را به طور منظم مصرف کنند. رعایت این توصیه ها ممکن است دشوار باشد و ممکن است کمک پزشک ، متخصص تغذیه ، مربی دیابت ، مربی بهداشت یا پزشک یکپارچه پزشکی مفید باشد. اگر می خواهید از مصرف دارو خودداری کنید ، با متخصصان بهداشتی که در مورد داروی سبک زندگی آگاهی دارند و می توانند به شما کمک کنند درک کنید چگونه تغییرات را در زندگی خود جای دهید ، کار کنید.

در مراحل ابتدایی بیماری، اثرات زیادی بر سلامتی شما نمی‌گذارد، اما هرچه بیماری پیشرفته‌تر می‌شود، بر سایر اندام‌های مهم بدن از جمله قلب، رگها، اعصاب، چشم‌ها و کلیه شما تاثیر می‌گذارد.

کربوهیدرات‌هایی مثل فیبر و نشاسته به‌ خاطر شاخص گلیسمی پایین گزینه خوبی برای این بیماران هستند که باید در رژیم غذایی‌شان قرار بگیرند.

دیابت نوع ۱ و ۲ هر دو بیماری مزمنی هستند که روی نحوه تنظیم قند خون در بدن تاثیر می‌گذارند. گلوکز سوختی است که سلول‌های بدن برای کار کردن به آن نیاز دارند، اما همین گلوکز برای ورود به سلول‌ها به کلیدی به‌ website نام انسولین نیاز دارد. بدن افراد مبتلا به دیابت تیپ دو به انسولین پاسخ نمی‌دهد و در مراحل پیشرفته بیماری، انسولین کافی تولید نمی‌کند.

مطالعه کودکان ۸ ماهه تا ۱۶ ساله که مبتلا به دیابت نوع ۱ بوده‌اند نشان داده است که ۸۰% از کودکانی که تشخیص بیماری آن‌ها تا سن ۲ سالگی صورت گرفته است، قبلا به کتواسیدوز دیابتی مبتلا بوده‌اند.

از هر سه نفر دیابت حدود دو نفر به دلیل بیماری قلبی می میرند. به همین دلیل ، کنترل کلسترول و فشار خون بالا علاوه بر قند خون مهم است. خبر خوب این است که همه این بیماری ها به تغییرات سبک زندگی سالم پاسخ می دهند.

این سطح قند خون به طور مزمن بالا ، خطر ابتلا به مشکلات جدی در سلامتی فرد را افزایش می دهد. اگر قند خون به مرور کنترل نشود ، عوارض ایجاد می شود. این شامل:

یکی از عوارض مهم دیابت نوع ۱ تشخیص داده نشده، کتواسیدوز دیابتی است.

برای این کار ممکن است لازم باشد تا کودک رژیم غذایی سالمی مصرف کرده و به اندازه کافی ورزش کند.

Report this wiki page